عکس کیک اسفنجی قابلمه ای
❤marziii❤
۱۵۱
۱.۱k

کیک اسفنجی قابلمه ای

۱۳ مرداد ۰۰
سلام رفقا
از اونجاییکه سوال زیاد بود گفتم بهتره کیک رو پست کنم و اینجا با اجازه آرزو جون توصیحاتتش رو بگم خدمتتون
قالب من ۲۳ با ارتفاع ۹ سانت بود و این میزان دقیق کافی بود عکس هارو ورق بزنین متوجه میشین مواد تا کجای قالب بوده .
کیک با دستور شف آرزو (تارتی _آستینی)😉
۶ عدد تخم‌مرغ
۲ پیمانه سر صاف آرد قنادی
۲ پیمانه سر صاف پودر قند
۲ قاشق چایخوری بکینگ‌پودر
۱ دوم قاشق چایخوری وانیل
۲ قاشق گلاب
نصف پیمانه ابجوش
ارد رو بکینگ رو ۳ بار الک کرده
اول زرده و سفیده روجدا کرده با احتیاط.سفیده رو تو یخچال بزارین فعلا،
زرده هارو همراه یک پیمانه پودر قند و وانیل ۱۰ دقیقه بزنین و دوبار هم با لیسک دور گیری کنین که ذرات زرده نمونه دور ظرف . مواد غلیظ و کشدار میشه و خییلی مهمه اینمرحله
بعد آبجوش رو اضافه کرده و گلاب و حدود ۵ _۶دقیقه دیگه بازم همزده و سپس پرهای همزن رو بشورین و خشک کنین وبرین سراغ سفیده هارو کمی بزنین تا از لختگی در بیاد و کمی پف کنه سپس بقیه پودر قند رو ریخته و میزنیم تا جاییکه سفیده ها کاملا سفید و ابری بشه .سپس مواد زرده ها و شکر و..... رو میاریم چون کمی فاصله افتاده یه یک دقیقه باهمزن میزنیم‌.حالا ارد و بکینگ که سه بار الک شده رو میاریم و به تناوب با سفیده به زرده ها اضاف میکنیم و با لیسک خوب روهم تا میکنیم تا مواد تموم بشه .
من از ابتدای کارم قابلمه بزرگ‌روحی رو گذاشتم رو شعله بزرگه گاز با شعله خیلی ملایم مثل دم کردن برنج .و یه کاتر گرد هم گزاشتم توش .
مواد که اماده شد قالب رو کاغذ روغنی انداختم بدون هیچ روغنی ها .مواد رو ریختم دوبار کوبیدم زمین و صاف کردم بعد گزاشتم تو قابلمه روی کاتر .درش رو کیپ کردم و تا ۵۰ دقیقه باز نکردم بعد دیدم هنوز جاداره گزاشتم موند نهایتا ۱ ساعت و ربع خاموشش کردم ،باز ۱۰ دقیقه با در بسته موند بعد درش باز کردم در اوردم رو اپن تا کمی از داغی افتاد و خنکتر شد با چاقو تیز دورش رو باز کردم و روی توری مخصوص برگردوندم تا خنک بشه کاملا .و سلفون پیچیدم گزاشتم یخچال تا فردا که تزیین کنم .
دم‌کنی و شعله پخش کن نزاشتم .
برا اولین بار کیک با پف عالی تو قابلمه پختم . دستان آرزو جون رو میبوسم که ایقد هنرمنده و هنرش رو بی هیچ منتی در اختیار بقیه میزاره 🥰😘😘این کیک تقدیم وجود نازنین و هنرمند بانوی اول تارت در پاپیون آرزو جون.👌❤۱۴۰۰/۵/۱۳
...